Onze speerpunten

Oog voor ieder mens

Wij geloven in, en zien onszelf als volgelingen van Jezus Christus. Wij geloven dat Hij van ons vraagt dat wij ons inzetten voor het welzijn van alle mensen in onze samenleving en voor een goed beheer van de schepping. Wij willen recht doen en gerechtigheid betrachten. Daarom zijn wij politiek actief in de gemeenteraad en nemen we onze verantwoordelijkheid.

Houd Rhenen Groen!

Wij willen de gemeente Rhenen in 2035 energieneutraal hebben en hiervoor een wethouder Energie.
Op industrieterrein (Remmerden) een energiepark met zonnepanelen, biomassacentrale en terugplaatsen van de windmolen die er ooit (zo’n 15 jaar geleden) stond.

Houd Rhenen Zorgzaam!

Wij willen garantie op goede zorg voor iedereen, met oog voor wat mensen nodig hebben
Geld & regels zijn enkel middelen, geen doel op zich. Daarom willen wij dat er een aparte reserve wordt ingesteld waar we altijd geld in willen houden om tegenvallers op te kunnen vangen.

Houd Rhenen Bereikbaar!

De Rijnbrug moet worden aangepakt en  daarmee het gehele traject Veenendaal – Kesteren.
De ChristenUnie wil dat de gemeente een veel actievere rol in deze lobby neemt. Geen speelbal zijn van de provincies. We zijn voor een ongelijkvloerse kruising bij Achterberg voor een leefbaar dorp.

Campagnefilm:

Bekijk ons eerste campagnefilm, er zullen er nog meer volgen op ons Youtube kanaal: